Tolmuste idatuulte vahel otsib rändurite killavoor
Sefer haZohar'i ehk Sära raamatu kirjutajat, keda
külastas tema isolatsioonis prohvet Elias. Otsijate
seas liigub kiskja kombel ka vagabund nimega
Moses de León. Tähelepanelik rännukaaslane ja
keegi, kes on ustav eesmärgile võib märgata mao
hammustust selle salakuulaja kannal. Kuid sellel
13. sajandil ei märka keegi tulevase ümberkirjutaja
baal shem'i märki, sest kõik märgid pole tulest ja veest.
Shimon bar Yochai magab oma igavest und Meroni
künkal. Seal kutsus teda Saamael välja ja mängis
temaga peitust. Hilise öö päike kallas tuhmuva kulla
niite mägililledele ja mõni usk võis jäädagi varjatuks.
Nutetud müürid ja tulejõed on kinni kasvanud ja
sõnade vägi on rääkijale kauge kaja. Mõni ohverdab
veel oma magala pimedas kongis mitme olendi verd
ja mõni võib jäädagi oma sõnu sööma. Head isu.
Nutetud müüride ja tulejõgede taga lasub vaikuse
lämmatav meri. Vaikuse taga lõppeb aeg ja edasi
saab alata ruumi ja ruumituse lahutus. Saab alata
Ein Sof kelle valgus liigub kestast kesta. Seal pul-
seerib see igaveste lainetena ja kodu on neil kes on
seda igatsenud. Ja taas saab mitmest see nimetu üks.
21. sajandil istub patsita vanamees noores keres
ja keeldub räpastest kiitustest ja vannetest. Patsita
vanamehe silmade taga lasub vaikuse lämmatav meri.
Lasub mitmete üksindus ja sõnadest võib jääda väheks.
21. sajandil segab nähtamatu käsi valguse pimedusega.
No comments:
Post a Comment